VoxLAB VårFEST 2019
VoxLAB første musikteaterfestival VårFEST ble organisert i vår 2019.
En 3 dagers festival med fokus på nye vokalrepertoar og nytt musikkteater som tokk plass på Melahuset, Vega Scene og Grusomhetens Teater.
Festivalens deltakere:Tone Åse, Sten Sandell, Kristin Norderval, Gro Siri Ognøy Johansen, Ruth Wilhelmine Meyer, Øystein Elle, Jo David Meyer Lysne, Sidiki Camara, Oddrun Lilja Jonsdottir
VoxLAB presenterte i tillegg Pamela Z som gjesteartist. Pamela Z er en internasjonal anerkjent komponist, sanger og pioner innenfor digitale loopingteknikker. Hennes teater- og musikkverk kombinerer bel canto med eksperimentelle vokalteknikker, objekter, tekst og samplede konkrete lyder. Pamela Z har aldri før vært presentert i Norge.
Pamela Z åpnet festivalen med et verksted for utøvere og komponister, og avsluttet festivalen med en solo show for stemme, interaktiv lyd og video.
Festivalens program inkluderte urpremierer på to nye musikk-dramatiske verk, samt en kveld med utøvende og improviserende komponister.
Program:
9. april: Workshop med Pamela Z – Melahuset - kl 13:00 -16:00
9. april: RAKEL 2018 - Grusomhetens teater - kl 20:00
10. april: Voices in Between - Melahuset - kl.20:00
11. april: HEXE - Vega scene, kl 19:00
11. april: Pamela Z Solo Show – Vega scene , kl 20:30
Støttet av
scroll for program
09.04 TIRSDAG
Workshop with
Pamela Z
Billetter bestilles på: ticketco.no
Pris:
Ordinær: 350 NOK
Student\Honnør: 275NOK
Betaling med kort, kontant eller vipps
Maximum 25 deltaker.
Pamela Z vil demonstrere sin solo performance oppsett, diskutere hvordan alt fungerer sammen, og deltakerne vil kunne prøve ut hennes teknologi. Hun vil engasjere deltakerne i vokal arbeider som utforsker lyd, parallelt med å arbeide vokalt på en måte som simulerer uttrykket med teknologi.
Multimediakunstneren Pamela Z kommer til Norge for første gang og VoxLAB er stolt av å kunne presentere henne i Oslo på festivalen VoxLAB VårFEST med både verksted, Solo Show på Vega Scene og en trio konsert med Sten Sandell og Tone Åse på Melahuset.
I tillegg skal Pamela Zs installasjon Sound Gestures vises på TEKS - Trondheim Elektroniske Kunstsenter (teks.no) sitt visningsrom på Bakklandet i forkant av VårFEST. Pamela Z skal også være foredragsholder på foredragsserien WoNoMute, (Women Nordic Music Technology - www.onomute.no) ved Institutt for Musikk, NTNU i Trondheim, mandag den 8. april. I Oslo holder hun foredrag ved både Norges Musikkhøgskole og Universitet i Oslo.
Om instruktør:
Pamela Z (SF/NY, USA) er en internasjonal anerkjent utøver, komponist og pionér innenfor digitale loopingteknikker. Som multimediakunstner har hun vært - og er stadig - en viktig inspirator for mange i det vokale, eksperimentelle og musikkteknologiske miljøet. Pamela Z jobber primært med stemme, live elektronikk, samplet lyd og video. Hun bearbeider stemmen i sanntid for å skape tette, komplekse soniske lag.
Hennes solo-arbeider kombinerer eksperimentelle utvidede vokalteknikker, operatiske bel canto, objekter, tekst og samplede konkrete lyder. Hun jobber med digital programvare og egendefinerte MIDI-kontrollere som lar henne manipulere lyd og bilde med fysiske bevegelser. Hennes forestillinger varierer i skala fra små konserter i gallerier til store multimediaverk i teatre og konsertsaler.
I tillegg til egne opptredener har hun skapt hun en rekke intermediale verk, inkludert flerkanals lyd- og videoinstallasjoner.
For mer informasjon om Pamela og hennes prosjekter:
RAKEL 2018
Kristin Norderval/ Gro Siri Ognøy Johansen
MODUS - 20 års Jubileet
Billetter bestilles på:
Pris:
Ordinær: 100 NOK
Student\Honnør: 50 NOK
Betaling med kort, kontant eller vipps.
Medvirkende:
Kristin Norderval: Komponist, Sang,
Elektonisk Lyd
Gro Siri Ognøy Johansen: Sang,
Middelalderinstrumenter, Improvisasjon
Steffi Lund: Scenisk Veiledning
MODUS: Opptak og Teknisk Veiledning
RAKEL2018 er et verk bestilt av Modus senter for middelaldermusikk i anledning deres 20-årsjubileum. Gjennom stemme, middelalderinstrumenter og elektronisk lyd utforsker komponist Kristin Norderval og Gro Siri Ognøy Johansen mekanismer rundt misbruk, makt og mot.
Historien om barnemordet i Betlehem og fredsprisvinner Nadia Murads fortelling om folkemord og overgrep gir grunnlag for å forske på fysiske og psykologiske reaksjoner når maktmisbruk konfronteres. NRK har sagt om Murad: “Hun aksepterte ikke de sosiale kodene som tilsier at kvinner skal tie og skamme seg over de overgrep de er blitt utsatt for. Hun har vist et usedvanlig mot ved å fortelle om sin egen lidelse og tale ofrenes sak.” Det samme kunne vært sagt om den bibelske Rakel slik hun fremstilles i det liturgiske dramaet “Ad interfectionem puerorum”, Barnemordet i Betlehem, fra 1100-tallet.
RAKEL2018 er utviklet gjennom en samspillbasert arbeidsmetode, noe som fører til et organisk partitur skreddersydd til de to sangerne. Til RAKEL2018 har Notam laget en maskin for lys- og skyggespill. Forestillingen er utviklet og co-produsert i et samarbeid mellom MODUS og VoxLAB med støtte fra Det norske komponistfond, Norsk kulturråd og Fond for utøvende kunstnere.
Les mer om RAKEL 2018 og MODUS her
Om utøverne:
Gro Siri Ognøy Johansen (Oslo, Norge) er Cand.Mag i utøvende sang og pedagogikk fra Rogaland Musikkonservatorium og har diplomstudie i gregoriansk sang og direksjon ved Conservatoire National Superieur de Musique de Paris. Hun har vært med på flere internasjonale CD innspillinger under ledelse av Katarina Livjanich i ensemble Dialogos og Musica Reservata. Etter endte studier i Paris startet hun Modus senter for middelaldermusikk i Gamle Oslo der hun har bred erfaring som daglig- og kunstnerisk leder for Oslo middelaldermusikkdager og Eufemiadagene.
Med sitt Modus ensemble har hun spesialisert seg på fremføring av ulike mestere i middelalderen. Gjennom samproduksjoner med bl.a UIO Historisk museum har Modus ensemble skapt visuelle forestillinger med middelaldersang- og improvisasjon for barn og unge. Etter å ha blitt sertifisert Gestaltterapeut ved NGI i 2015 har hun utviklet en egen metode der hun bruker Gestaltsang som et kunstnerisk verktøy for komposisjon og improvisasjon med fokus på stemme og følelser.
Kristin Norderval (NY/Norge) er utøver, sanger og komponist. I Kristins kompositoriske landskap blander hun klassisk sang og akustisk instrumentering med elektroniske elementer til et helt særegent, stemningsskapende lydbilde. Kristin er opptatt av å utforske nyanser av den menneskelige stemme og få fram et budskap samt å skape levende og organisk uttrykk.
Nordervals komposisjoner finnes på CDer gitt ut av BIS, Everglade, Deep Listening, Koch International og Losen Records. Hun har også spilt inn verk av andre komponister for Aurora, CRI, Deep Listening, Eurydice, Ravello, New World Records, og Nonesuch. I 2012 gav hun ut albumet «Aural Histories (post ambient-arias for voice and electronics)» – en samling av hennes verk for stemme og laptop. «Aural Histories» havnet på The New Yorker-anmelderen Alex Ross’ liste over de ti beste klassiskutgivelser fra 2012.
Kristin Nordervals opera «The Trials of Patricia Isasa» hadde premiere i Montreal, Canada i mai, 2016 på Monument National Theater. Den høstet lovord fra anmelderne og fikk Quebecs OPUS pris i to kategorier: beste produksjon i Montreal i 2016 og beste ny-musikk.
Bjorn Ross (SE) is an artist, producer, curator and organiser, barn 1957 in Stockholm, living and working in Co pen hagen since 1982. He is educated at The Royal Danish Art Academy and has has exhibited regularly in the Nordic countries, Europe and North America since 1982. He also works as an organiser and producer of many events and festivals, ranging from sound art to early music, such as Overga den Sound Art Festival (2004) and Copenhagen Renaissance Music Festival (annually since 2006). In 2008 he made the videographic setting for the dance performance Closer, in collaboration with composer Simon Christensen and the dance company Åben Dans. Together with Magnus Tessing Schneider & Nordic Network for Early Opera he has done several baroque opera productions in Copenhagen, such as of Monteverdi's LDrfeo (2007), Monteverdi's Poppea (2011) and Cavalli's Gli Amore di Apollo et di Dafne (2014); and togther with Deda Cristina Colonna he staged Cavalieri's Rappresentatione di Anima et di Corpo (2010). Bjiirn is Artistic Director of KoncertKirken in Copenhagen and furthermore engaged as administrator and board member of several early music networks such as Nordic Network for Early Opera, NORDEM - Nordic Federation For Early Music, and REMA - European Early Music Network.
Steffi Lund (NO) er skapende og utøvende dansekunstner, utdannet ved School for New Dance Development ved kunsthøyskolen i Amsterdam. Hun har siden 1989 virket i det frie scenekunstfeltet, med base i Oslo. Hjemmeside: www.steffilu.no
Shwan Dier Qaradaki (NO) kom til Norge som politisk flyktning i 1999, og tok en mastergrad på Kunsthøgskolen i Oslo i 2009. Shwans kunst problematiserer identiteter i en multietnisk og multikulturell verden. Han er en mixed-mediakunstner, og drivkraften for hans prosjekter er ikke mediespesifikke. Han tar i bruk det mediet han anser som relevant i forhold til innhold, med utgangspunkt i tegning, maleri, tekst, foto, installasjon og film.
10.04 ONSDAG
Photo:Donald Swearingen
Photo:Martynas Milkevičius
Photo:Christer Männikus
VOICES IN BETWEEN
Konsert med improviserende & utøvende komponister
2 sets av 45min
Billetter bestilles på: ticketco.no og v/ inngang
Pris: Ordinær: 100 NOK
Student\Honnør: 50 NOK
Betaling med kort, kontant eller vipps.
SET 1 - Trio: Pamela Z/ Sten Sandell/ Tone Åse
Disse musikerne møttes da de spilte på Other Minds Festival i San Francisco i 2018, og tanken om et samarbeid oppstod umiddelbart. Idéen med denne sammensetningen er å kunne oppleve den enkelte musiker sitt solokonsept i lys av de andres, og i tillegg utforske muligheter for duo og trio. (Sandell og Åse har allerede jobbet sammen i duoformat.) Pamela Z har aldri før vært presentert i Norge, men er en viktig inspirator for mange i det vokale, eksperimentelle og musikkteknologiske miljøet.
Musikerne er trygt plassert i det eksperimentelle musikalske landskapet, og er samtidig opptatt av stemmens gjenkjennelighet i det abstrakte og improviserte. De utforsker kraften, sammenhengende, mellomrommene og overgangene i stemme/ tekst/ lyd/ musikk. De arbeider med stemmen som både meningsbærer og sonisk instrument, men også i symbiose med det instrumentelle, Pamela Z og Åse med elektronikken, Sandell med flygelet.
De utforsker konkret og abstrakt språklighet og mening som menneskelige avtrykk og berørende elementer i større musikalske og lydlige landskap, både komponerte og improviserte.
Om utøverne:
Pamela Z (SF/NY, USA) er utøver, komponist og multimediakunstner som jobber primært med stemme, live elektronikk, samplet lyd og video. Som pionér innenfor digitale loopingteknikker, bearbeider hun stemmen i sanntid for å skape tette, komplekse soniske lag. Hennes solo-arbeider kombinerer eksperimentelle utvidede vokalteknikker, operatiske bel canto, objekter, tekst og samplede konkrete lyder. Hun jobber med digital programvare og egendefinerte MIDI-kontrollere som lar henne manipulere lyd og bilde med fysiske bevegelser. Hennes forestillinger varierer i skala fra små konserter i gallerier til store multimediaverk i teatre og konsertsaler. I tillegg til egne opptredener har hun skapt hun en rekke intermediale verk, inkludert flerkanals lyd- og videoinstallasjoner.
Sten Sandell (Stockholm, Sverige) er musiker, improvisator, komponist og produsent, og jobber med piano, orgel, stemme, elektronikk, tekst og bilde. Han er pionér innenfor improvisert /eksperimentell musikk både som soloartist, medspiller, komponist og multimedial kunstner. Nedslagsfeltet er internasjonalt, og har i tillegg til et stort og variert antall musikalske prosjekter også samarbeidet med en rekke kunstnere fra andre disipliner, som bl.a visuell kunst, dans og teater.
Tone Åse (Trondheim, Norge) er utøver og komponist med utgangspunkt i stemme og live elektronikk. I sitt arbeid utforsker hun hvordan bruk av live elektronikk gir nye roller i det improviserte samspillet og i soloformatet, og hvordan prosessert stemmelyd utgjør unikt kunstnerisk materiale. I tillegg til arbeidet med sine solo- og bandprosjekter har hun parallelt jobbet med det improviserende vokalensemblet Trondheim Voices, som har utforsket stemme og elektronikk og rom i ensemblesammenheng, gjennom stedsspesifikke prosjekter.
http://www.toneaase.no/exploring-live-electronics/
Photo:Tobias Johannes Pfeil
Foto: Tommy Johanson
Set 2 - Trio: Sidiki Camara/Oddrun Lilja Jonsdottir/ Kristin Norderval
Improvisasjonsmusikerne Sidiki Camara, Kristin Norderval og Oddrun Lilja Jonsdottir er for første gang sammen i trioformat. Alle tre kombinerer stemme og instrumenter - Oddrun: stemme og elektrisk gitar, Sidiki: stemme og perkusjon, Kristin: stemme og elektronisk musikk. Selv om musikerne kommer fra forskjellige musikalske tradisjoner, improviserer alle tre og liker å blande musikalske uttrykk.
Oddrun og Kristin har allerede jobbet sammen med prosjektet #OccupyOpera på Den Norske Opera & Ballet, VoxLABs sommerverksted for unge utøvere. Oddrun og Sidiki har opptrådt ofte sammen, mens dette blir første gangs samarbeid for Kristin og Sidiki.
Idéen er å blande forskjellige tradisjoner, bygge på komposisjonsferdigheter og vokale ferdigheter og gjøre ting litt annerledes i det tverrfaglige arbeidet.
Om utøverne:
Sidiki Camara (Oslo, Norge) betraktes som en av Malis ledende perkusjonister. Han er også en av skaperne av den moderne bølgen av afrikansk Manding-musikk. Helt fra begynnelsen av hans musikalske karriere ble han etterspurt av kjente musikere fra Mali som for eksempel; Toumani Diabate, Oumou Sangare og Habib Koite.
Sidiki Camara har reist verden rundt som solo-perkusjonist med Malis Nasjonalballett. Etter at han forlot Mali slo han seg ned i Brussel hvor han har fortsatt sin brilliante karriere med stjerner fra Malis musikkverden: Mamady Keita, Gomma Percussion, Rokia Traore, og Boubacar Traore. Han har vært gjesteartist på flere europaturneer med Bill Frisells New Quartet og er fast med i Frisells gruppe The Intercontinentals (med Vinicius Canturia, Cristos Govetas, Greg Leiz og Jenny Scheinman). Sidiki Camara underviser også i perkusjon og er grunnleggeren av det kulturelle utvekslingsprogrammet "Yankadi".
For mer informasjon om Sidiki Camara og hans prosjekter: http://www.sidikicamara.com/
Oddrun Lilja Jonsdottir (Oslo, Norge) er kjent som gitarist og vokalist i «LILJA», «Moksha», Bugge Wesseltofts «New Conception of Jazz» og Frode Haltlis «Avant Folk». Hun har gjort seg bemerket som en autentisk, spennende og nyskapende musiker og høstet svært gode kritikker på konsertene og plateinnspillingene hun har medvirket på. De siste årene har hun reist verden rundt for å samarbeide med tradisjonsmusikere i ulike land. Deriblant har hun jobbet med ragamusikere i India og Nepal, gnawamusikere i Marokko, palestinere i en flyktningeleir i Libanon og sirkusartister og tradisjonsmusikere i Etiopia. Med inspirasjon i disse reisene har hun skrevet verket «LILJA: hjem til verden» som gis ut på Jazzland recorings i februar 2020.
For mer informasjon om Oddrun Lilja og hennes prosjekter:
Kristin Nordeval (NY, Norge) er utøver, sanger og komponist. I Kristins kompositoriske landskap blander hun klassisk sang og akustisk instrumentering med elektroniske elementer til et helt særegent, stemningsskapende lydbilde. Kristin er opptatt av å utforske nyanser av den menneskelige stemme, få fram et budskap og skape et levende og organisk uttrykk.
Kristins repertoar spenner over renessansen til avantgarden. Hennes erfaring som sopransolist omfatter forestillinger med Oslo Sinfonietta, Philip Glass Ensemble, Pomerium, Nederlandsk Danseteater og San Francisco Symphony. Hun har improvisert i et bredt spekter av stiler - fra frie improvisasjoner med Pauline Oliveros til jazzimprovisasjoner med komponist-vibrafonisten Kevin Norton - og har spilt vokalverk av mange fremtredende amerikanske komponister. Hennes solo-CD «Aural Histories» havnet på The New Yorker's liste over "Ten Notable Classical Music Recordings of 2012".
Kristin Nordervals nye opera – «The Trials of Patricia Isasa» - hadde premiere i Montreal, Canada i mai, 2016 på Monument National Theater. Den høstet lovord fra anmelderne og fikk Quebecs OPUS pris i to kategorier: beste produksjon i Montreal i 2016 og beste samtidsmusikk i 2016.
For mer informasjon om Kristin Norderval og hennes prosjekter: http://kristinnorderval.org/
11.04 TORSDAG
HEXE
Billetter bestilles på:
ticketco.no og v/ inngang
Pris:
Ordinær: 100 NOK
Student\Honnør: 50 NOK
Betaling med kort, kontant eller vipps.
MEDVIRKENDE:
Vocal:Ruth Wilhelmine Meyer, Øystein Elle
Preparert gitar: Jo David Meyer Lysne
Tekstilkunstner: Inger Johanne Rasmussen
HEXE springer ut fra historier om en av de siste norske kvinnene som ble brent som heks. Johanne Pedersdatter, som er 9. formor til en av utøverne, Ruth Wilhelmine Meyer, ble henrettet 29.september 1622 i Stavanger. Rettsdokumentene fra den gangen og historiene som ble fortalt danner utgangspunktet for vår forestilling. HEXE ble i juni 2018 urfremført i Tokyo, Japan som et scenisk verk i skjæringspunktet mellom dans, konsert og billedkunst og skapt i et kunstkollektiv av utøverne sammen med regissør Janne Hoem.
HEXE fremføres nonverbalt, gjennom fysiske, lydlige sinnbilder og søker å fremstille en situasjon hvor en enkeltperson utsettes for fordommer og overgrep av en villedet masse. Utøverne på scenen fremstår som materiale, form og lyd for å legemliggjøre fragmenter av den dødsdømtes tanker, minner, håp, frykt og forestillinger. Lignende prosesser skjer i alle samfunn på ulike måter til alle tider, moderne eller gamle.
Det kunstneriske utgangspunktet for HEXE er det klanglige møtet mellom de to sangerne Øystein Elle og Ruth Wilhelmine Meyer og deres rikholdige multivokale uttrykk. De søker det unike av klangblandingen av to stemmer av ulikt kjønn som smelter sammen på ulike måter. I denne konsertversjonen av HEXE er Jo David Meyer Lysne med på preparert gitar og det er blandingen av disse tre instrumentene som utgjør selve historiefortellingen.
HEXE tar utgangspunkt i en historisk hendelse og en enkeltpersons historie, men gjennom det abstrakte lydbildet ønsker vi å åpne fortellingen mot enhver person som opplever å bli feilaktig anklaget uten mulighet til forsvar, og lar publikum få være sin egen fortolker eller fullbyrder av handlingene. Vennligst se lenken til en youtube snutt fra framføringen i Japan.
Om medvirkende:
RUTH WILHELMINE MEYER er sanger og komponist med et multivokalt uttrykk. Inspirert av etniske vokalklanger, norsk folkemusikk, klassisk vokaltradisjon og utvidete stemmeuttrykk fra avantgarden har Meyer utviklet et nonverbalt vokalt uttrykk med et stemmeomfang på mer enn 6 oktaver.
Hun er aktiv på konserter, sceneproduksjoner, filmmusikk, lydinstallasjoner og innspillinger over hele verden. Hennes siste CD: Vox humana var et duosamarbeid med komponist og organist Nils Henrik Asheim hadde basis i sakral musikk fra ulike kulturer. Med sitt multiekspressive vokale uttrykk skaper hun klangverdener fra det realistiske til det urealistiske, det forventede og det uventede og lar klangen selv bli fortelleren.
For mer informasjon om Ruth Wilhelmine og hennes prosjekter: http://www.wilhelmine.no/
ØYSTEIN ELLE er sanger, komponist, multi instrumentalist, skuespiller og regissør og har doktorgrad i scenekunst med tverrkunstnerisk komposisjon som sitt spesialfelt, og mastergrad i utøvende sang med barokkmusikk som spesialisering. De siste 20 årene har Elle utviklet en vokal estetikk som springer ut fra ulike vokale tradisjoner fra bel canto via punk/post-punk/rock og jazz, til utvidede vokale teknikker i en avantgardistisk tradisjon.
Han er aktiv på flere områder innen musikk og scenekunstfeltet; som utøver, regissør, co-regissør og som komponist har han blitt presentert med et stort antall produksjoner i en rekke land i Europa, Asia, USA og Sør Amerika. Både sine egne forestillinger og i kunstneriske samproduksjoner.
JO DAVID MEYER LYSNE er gitarist og komponist med preparert gitar som sitt hoveduttrykk. Han har sin bachelor i improvisert musikk fra Norges Musikkhøgskole og studerer nå komposisjon ved samme institusjon. I tillegg til en rekke musikalske samarbeidspartnere og eget soloarbeid arbeider han nært med bassist Mats Eilertsen og har gitt ut et kritikerrost album med ham: Meander. Det siste året har han samarbeidet med gitaristen Tetuzi Akiyama i forbindelse med ny utgivelse. Han har hatt konsert i en rekke land, blant annet: Japan, Tanzania, Finland, Tsjekkia Sverige, Danmark.
For mer informasjon om Jo David og hans prosjekter:
http://jodavidmeyerlysne.com
INGER JOHANNE RASMUSSEN
Den velrenommerte tekstilkunstneren Inger Johanne Rasmussen har laget bakteppet til HEXE. Hun har hatt scenografi til "Faust" ved Den Norske Opera, vist store separatutstillinger blant i Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum, Sørlandets KunstMuseum, i Stockholm, London og Tokyo. Hun er innkjøpt til 5 ambassader, og de fleste norske kunstmuseer. Hun var årets utstiller på Blåfargeverket sommeren 2018 og stiller for tiden ut i London.
For mer informasjon om Inger Johanne og hennes prosjekter: http://www.ingerjohanne.no
Pamela Z - Solo Show
Billetter bestilles på: ticketco.no
og v/ inngang
Pris:
Ordinær: 100 NOK
Student\Honnør: 50 NOK
Betaling med kort, kontant eller vipps.
Pamela Zs Solo Show består av forskjellige vokale verk, realtime elektronisk prosessering, samplede lyder og interaktiv video prosessert med trådløse bevegelseskontrollere.
Kvelden vil inneholde noen enkeltstående arbeider fra hennes konsertrepertoar, samt utdrag fra flere av hennes større musikkteaterverk.
Etter forestillingen har vi en kort samtale med kunstneren. Uformelt treff og feiring med alle involverte følges i VEGA scenes foaje.
Om utøveren:
Pamela Z (SF/NY, USA) er en internasjonal anerkjent utøver, komponist og pioner innenfor digitale loopingteknikker. Som multimedial kunstner har hun vært - og er stadig - en viktig inspirator for mange i det vokale, eksperimentelle og musikkteknologiske miljøet. Pamela Z jobber primært med stemme, live elektronikk, samplet lyd og video. Hun bearbeider stemmen i sanntid for å skape tette, komplekse soniske lag.
Hennes solo-arbeider kombinerer eksperimentelle utvidede vokalteknikker, operatiske bel canto, objekter, tekst og samplede konkrete lyder. Hun jobber med digital programvare og egendefinerte MIDI-kontrollere som lar henne manipulere lyd og bilde med fysiske bevegelser. Hennes forestillinger varierer i skala fra små konserter i gallerier til store multimedieverk i teatre og konsertsaler. I tillegg til egne opptredener har hun skapt hun en rekke intermediale verk, inkludert flerkanals lyd-og video installasjoner.